Trade East ;)

Sebbe tipsade om denna artiklen och jag älskar denna hästen, det är också Simons favorit. Rkt fin häst asså. Han stog ju på Jägers innan i Connys stall så jag vet ju exakt vilkenhäst det är. Det är ändå synd för att jag gillade hästen rkt mkt. Här kmr artikeln ;

Här är stjärnkusken Erik Adielssons nya investering.

Han har köpt hästen Trade East tillsammans med pokerproffset och kompisen William Thorson.

– Det är en riskaffär, men jag gillar hästen rejält, säger Adielsson.

När Trade East var i Hans Adielssons träning firade han stora framgångar på banan. Hästen startade 14 gånger i den regin och vann elva lopp av dem och var aldrig sämre än trea i lopp. Erik Adielsson satt upp i sulkyn vid 13 av de 14 starterna och pratade ofta gott om Trade East. Efter att hästen lämnat Hans Adielssons träning tog Conny Lindblad över ansvaret. Men framgångarna uteblev och när Erik Adielsson såg att hästen var till salu slog han till.

–  Då funderade jag lite på det. Det är klart att det är en riskaffär,  det är inte alls säkert att han håller. Han har varit trasig i ett gaffelband tidigare. Det är som sagt en riskaffär, men jag gillar hästen rejält och tyckte det kunde vara spännande, berättar Adielsson och fortsätter:

– Hästen har en effektiv aktion och en väldigt bra inställning till tävlandet. Jag tycker att han visat att han är en bra häst. Sedan är frågan om han håller eller inte, det är långt ifrån säkert med hästar som har haft såna här skador. Det är en chanstagning.

Om han håller, vad har du för förväntningar då?

– Det är svårt för honom att slå sig in i guld, det är inget snack om det. Men hade jag inte trott på hästen hade jag inte köpt honom. Det är inte bara ren välgörenhet. Men mycket är att jag tycker det är en trevlig häst som jag gillar. Det är inte bara för att han ska stå i en box här och mumsa.

”Ska bli spännande”

Erik Adielsson har köpt hästen tillsammans med kompisen, pokerproffset William Thorson. Under onsdagen anlände Trade East till Stig H Johanssons gård och det är han som kommer ha det fulla tränaransvaret för hästen.

– Det ska så klart bli spännande att se vad Stig får till med honom.

Att äga häst är dock inget som Erik Adielsson föredrar.

– Det är otroligt sällan det händer, det är inte riktigt min grej att äga hästar.

Vad kostade Trade East?

– Du får fråga, men du får inget svar, säger Erik Adielsson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0